De asemenea, în luna ianuarie, erau 11,6 milioane de utilizatori cu vârsta de peste 18 ani care foloseau social media, respectiv 75,5% din totalul populației adulte.
Și pentru un context suplimentar, poate fi util să știți că 73% din baza totală de utilizatori de internet din România (indiferent de vârstă) foloseau cel puțin o platformă de social media în ianuarie 2025.
Este important de subliniat faptul că utilizatorii de social media pot să nu reprezinte indivizi unici și un singur om să dețină mai multe conturi, astfel că autorii studiului folosesc sintagma ”identități de utilizatori”.
La momentul elaborării raportului, cele mai recente date disponibile indicau că în ianuarie 2025 existau 17,8 milioane de utilizatori de internet în România. Aceasta înseamnă că rata de penetrare a internetului în România era de 94% din totalul populației la începutul anului.
În același timp, analiza Kepios indică faptul că numărul de utilizatori de internet din România a scăzut cu 99.000 (-0,6%) între ianuarie 2024 și ianuarie 2025.
Utilizatori YouTube în România
Resursele de publicitate ale Google indică faptul că YouTube avea 13,0 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2025. Aceste cifre privind publicitatea nu reprezintă neapărat același lucru cu cifrele privind utilizatorii activi lunari și pot exista diferențe semnificative între dimensiunea audienței publicitare a YouTube și baza sa totală de utilizatori activi.
Lăsând la o parte avertismentele, datele proprii ale companiei sugerează că publicitatea YouTube la începutul anului 2025 era echivalentă cu 68,6 % din populația totală a României la începutul anului.
Pentru a pune aceste cifre în perspectivă, reclamele YouTube au ajuns la 73% din baza totală de utilizatori de internet din România (indiferent de vârstă) în ianuarie 2025.
Datele publicate în propriile instrumente de planificare a anunțurilor publicitare ale Google arată că potențialul de accesare a anunțurilor YouTube în România a scăzut cu 300.000 (-2,3%) între începutul anului 2024 și începutul anului 2025.
Utilizatori Facebook în România
Datele publicate în resursele de publicitate Meta indică faptul că Facebook avea aproximativ 9,9 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2024. Potențialul de publicitate al Facebook în România a urcat cu 850.000 (+9,4%) între ianuarie 2024 și ianuarie 2025.
Pentru un context mai recent, aceleași date arată că numărul de utilizatori la care marketerii ar putea ajunge cu reclame pe Facebook în România a scăzut cu 350.000 între octombrie 2024 și ianuarie 2025.
Cu toate acestea, este important de subliniat că aceste cifre privind publicitatea nu sunt aceleași cu cifrele utilizatorilor activi lunar pe care Meta le raportează în anunțurile sale privind câștigurile investitorilor și nu trebuie interpretate ca atare.
Ad reach-ul publicitar al Facebook în România era echivalent cu 52,5% din totalul populației la începutul anului 2024.
Cu toate acestea, Meta permite doar persoanelor cu vârsta de 13 ani și peste să utilizeze Facebook, astfel încât merită subliniat faptul că 60,3% din publicul “eligibil” din România utilizează Meta în 2025.
Pentru un context suplimentar, reach-ul publicitar al Facebook în România a fost echivalent cu 64,5% din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă) în ianuarie 2025.
La începutul anului 2025, 55,6% din audiența publicitară a Facebook în România era de sex feminin, în timp ce 49,2% era de sex masculin.
Utilizatori Instagram din România
Cifrele publicate în instrumentele de publicitate ale Meta indică faptul că Instagram avea 5,45 de milioane de utilizatori în România la începutul anului 2025, astfel că reach-ul publicitar al Instagram în țara noastră era echivalent cu 28,7% din totalul populației la începutul anului. Restricțiile legate de vârsta utilizatorilor, face ca 33,2% din publicul eligibil să folosească Instagram în 2025.
Datele publicate în instrumentele de planificare ale Meta arată că potențialul publicitar al Instagram în România a crescut cu 150.000 (+2,8%) între ianuarie 2024 și ianuarie 2025.
Pe o bază trimestrială, datele companiei mai arată că dimensiunea audienței publicitare a Instagram în România a scăzut cu 100.000 (-1,8%) între octombrie 2023 și ianuarie 2024.
Utilizatori TikTok din România
Cifrele publicate în resursele de publicitate ale ByteDance indică faptul că TikTok avea 8,51 de milioane de utilizatori cu vârsta de 18 ani și peste în România la începutul anului 2025, în creștere cu 18,4% față de începutul anului 2023 și cu peste 40% mai mulți față de față de cei 6,37 de milioane de utilizatori înregistrați la începutul anului 2022,
Rețineți că ByteDance permite comercianților să direcționeze anunțurile TikTok către utilizatorii cu vârste de peste 13 ani prin intermediul instrumentelor sale de publicitate, dar aceste instrumente arată doar date de audiență pentru utilizatorii cu vârste de peste 18 ani.
Între timp, reach-ul publicitar al TikTok în România a fost echivalent cu 55,4% din baza locală de utilizatori de internet la începutul anului, indiferent de vârstă.
La începutul anului, 50,7% din audiența publicitară a TikTok în România era de sex feminin, în timp ce 49,3% era de sex masculin.
Datele publicate în instrumentele proprii de planificare a reclamelor ale TikTok arată că potențialul de difuzare a reclamelor pe TikTok în România a scăzut cu 462.000 (-5,1%) între începutul anului 2024 și începutul anului 2025.
În același timp, cifrele indică faptul că atingerea potențială a anunțurilor pe TikTok în România a crescut cu 402.000 (+5%) între octombrie 2024 și ianuarie 2025.
Utilizatorii LinkedIn în România
Cifrele publicate în resursele publicitare ale LinkedIn indică faptul că LinkedIn avea 4,9 milioane de „membri” în România la începutul anului 2024.
Cu toate acestea, rețineți că instrumentele de publicitate ale LinkedIn publică date privind atingerea audienței pe baza numărului total de membri înregistrați, mai degrabă decât pe baza utilizatorilor activi lunari care stau la baza cifrelor privind atingerea publicității publicate de majoritatea celorlalte platforme de social media. Prin urmare, aceste cifre LinkedIn nu sunt direct comparabile cu cifrele pentru alte platforme de social media publicate în rapoartele datareportal Digital 2025.
Cifrele de advertising reach ale companiei sugerează că audiența LinkedIn în România a fost echivalentă cu 25,8% din totalul populației la începutul anului 2025 și 31,9% din audiența „eligibilă” din România folosește LinkedIn în 2024.
Reach-ul publicitar al LinkedIn în România a fost echivalent cu 27,5% din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă) la începutul anului. La începutul anului 2025, 52,1% din audiența publicitară a LinkedIn în România era de sex feminin, în timp ce 47,9% era de sex masculin.
Datele publicate în instrumentele de planificare ale LinkedIn arată că potențialul publicitar al LinkedIn în România a crescut cu 700.000 de utilizatori (+16,7 %) între începutul anului 2024 și începutul anului 2025.
La nivel trimestrial, datele companiei arată că dimensiunea audienței publicitare a LinkedIn în România a crescut cu 200.000 (+4,3%) între octombrie 2024 și ianuarie 2025.
Utilizatori Facebook Messenger în România
Datele publicate în resursele publicitare ale Meta indică faptul că reclamele pe Facebook Messenger au ajuns la 7,6 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2025.
La nivel trimestrial, datele companiei arată că dimensiunea audienței publicitare a Facebook Messenger în România a scăzut cu 250.000 (-3,2%) între octombrie 2024 și ianuarie 2025.
Cifrele de audiență revizuite frecvent de către companie sugerează că reach-ul publicitar al Facebook Messenger în România a fost echivalent cu 40,1% din totalul populației la începutul anului.
Totuși, Meta permite doar persoanelor cu vârste de peste 13 ani să folosească Facebook Messenger, așa că merită să subliniem că 46,3% din audiența „eligibilă” a Facebook Messenger în România în 2025.
Pentru un context suplimentar, reach-ul publicitar al Facebook Messenger în România este echivalent cu 42,7% din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă).
La începutul anului, 53% din audiența publicitară a Facebook Messenger în România era de sex feminin, în timp ce 47% era de sex masculin.