Fines Impuse de Consiliul de Publicitate în Turcia
În primele opt luni ale anului, Consiliul de Publicitate a aplicat amenzi administrative în valoare de 165 de milioane de lire turcești companiilor pentru publicitate înșelătoare sau practici comerciale neloiale. Ministerul Comerțului a comunicat că 128 dintre cele 138 de dosare discutate în ședința din august a Consiliului au fost găsite în încălcarea legislației, iar suma totală a amenzii administrative a fost de 16,2 milioane de lire, împreună cu o penalizare de suspendare a publicității pentru reclamele și practicile comerciale în cauză.
De asemenea, în declarație s-a menționat că consiliul a emis opinii și evaluări pentru 1.202 de dosare în perioada de opt luni. Din cele 1.055 de dosare considerate ca publicitate înșelătoare sau practici comerciale neloiale, consiliul a impus o amendă administrativă de 165 de milioane de lire, precum și o penalizare de suspendare.
În plus, consiliul a decis să impună sancțiuni administrative asupra rezultatelor motoarelor de căutare care induc în eroare consumatorii. „A fost evaluat faptul că informațiile despre preț afișate ca rezultat al unei căutări pe un motor de căutare online și informațiile despre preț de pe site-ul accesat direct prin acest rezultat sunt diferite, prin urmare, rezultatul căutării în cauză este înșelător și induceri în eroare pentru consumatori. S-a decis impunerea unei suspendări și a unei amenzi administrative pentru reclamele și promoțiile care oferă oferte de preț înșelătoare ale unei companii străine care activează în sectorul turismului”, se arată în declarație.