Românii care vor să își protejeze sănătatea sau să asigure un viitor familiei în cazul unor evenimente tragice, pot accesa, în premieră, un abonament de asigurare. Este un produs lansat de Asirom și construit în jurul unei asigurări clasice de viață. „Avem multe situaţii pentru care plătim abonament: telefonie, platforme de streaming. Acestea considerăm că ne aduc o anumită valoare. Atunci am spus că asigurarea de viaţă este un abonament. De ce nu ţi-ai face un abonament la tine? O să avem abonamente de property cu life. Lucrăm la pachetele respective. Se vor putea achiziţiona şi online. Ideea este de a ne întoarce la acest aspect, de abonamente. De exemplu de la 150 lei/lună, dacă împărţim la 30 de zile este un cost ridicol pe care oricum îl facem pe alte lucruri”, a declarat Mădălin Roșu(foto), CEO al Asirom, la o conferință de presă.
Potrivit acestuia, având și o componentă de economisire, la finalul perioadei contractuale abonamentul oferă practic posibilitatea ca cel care l-a contractat să își recupereze aparoape integral sumele plătite sub formă de primă. Pe un exempplu concret, o persoană care plătește lunar o primă de 195 de lei pe lună, va încasa după 16 ani 33.000 de lei. Altfel spus, costul asigurării pe toți cei 16 ani este de doar 4.400 de lei, adică sub 275 de lei pe an sau 22 de lei pe lună. Pentru această sumă, timp de 16 ani persoana asigurată beneficiază de acoperire pentru vătămările suferite în caz de accident sau îmbolnăvire, iar familia sa va primi cei 33.000 de lei în caz de deces. Mai mult, asiguratul poate opta ca beneficiarul contractului să fie copilul său, atunci când va împlini 18 ani, pentru ca acesta să aibă o sumă de bani pe care o poate folosi, de exemplu, pentru plata studiilor sau în orice alt scop. Există, de asemenea, opțiunea de a adăuga clauze suplimentare în zona de acoperiri medicale, pentru a construi un produs complet de viață și sănătate.
Compania va lansa și pachete de asigurare, construite tot pe baza unui produs de viață. Potrivit lui Mădălin Roșu vor putea fi achiziționate, de exemplu, asigurări de locuință împreună cu o asigurare de viață cu plata recurentă, pachet care presupune costuri mai mici decât dacă produsele ar fi cumpărate separat. În timp, afirmă aceeași sursă, vor putea fi incluse în pachete și alte tipuri de asigurări, cum ar fi CASCO, asigurări de călătorie sau chiar RCA. În cazul pachetului locuință-viață, primul care urmează să fie lansat, vor exista trei variante (basic, mediu și premium), diferențiate în funcție de acoperiri și preț.
Asirom schimbă paradigma: Accent pe asigurările de viață, în ton cu achiziția Aegon de către grupul VIG, din care face parte
Cu ocazia lansării noilor produse, Asirom arată clar că se reorientează. În centrul atenției vin asigurările de viață, pe o piață care suferă din acest punct de vedere. În România, ponderea asigurărilor de viață în totalul pieței este cea mai mică din Europa. Noua strategie a companiei deținute de grupul austriac VIG este întărită și de achiziția afacerilor din România ale Aegon, o companie europeană mare cu o prezență notabilă pe piața locală. VIG a integrat în Asirom portofoliul de asigurări de viață al Aegon, inclusiv parteneriatele cu băncile, element foarte important în condițiile în care vânzarea prin canalul bancassurance este de bază în România.
De asemenea, VIG a preluat de la Aegon și partea de pensii private, redenumind administratorul „Carpathia Pensii”. Vital, fondul de pensii administrate privat (Pilonul II) de la Carpathia are peste 1 milion de participanți și administrează active de 15 miliarde de lei. ” În acest context, avem posibilitatea de a oferi o gamă completă de produse de asigurare și de economisire”, spune CEO-ul Asirom. De altfel, în 2024, primele brute subscrise de Asirom pe asigurări de viață au ajuns la 241 de milioane de lei, mai mult decât dublu față de 2023, influența preluării Aegon fiind una importantă. Pe acest segment, compania a plătit despăgubiri de 137 de milioane de lei. Un avantaj pe care Asirom îl are în comparație cu alte societăți este numărul mare de agenții proprii, unii dintre ei specializați în vânzarea de asigurări de viață, activitate care necesită aptitudini și cunoștințe speciale. Pe de altă parte, compania anunță că gândește deja parteneriate cu brokerii specializați în asigurări de viață.
Asirom este unul dintre cei importanți asigurători locali și are peste 750.000 de clienți pe segmentul asigurărilor de viață. La finele lunii septembrie 2024, compania ocupa locul 5 în ierarhia de profil, cu o cotă de piață de 9,2% din piața asigurărilor generale și de viață. Pe segmentul de viață, Asirom ocupă locul 7, cu o cotă de 6,34%.