“Sunt pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 – 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 A1, unde construim primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș”, transmite Scrioșteanu pe Facebook.
Potrivit lui, în acest moment:
Constructorul se apropie de 𝟮 𝗸𝗺 𝗱𝗲 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗳𝗼𝗿𝗮𝘁, fiind executați în total 1935 metri pe ambele fire, din care 1032 metri de tunel pe firul ieșirii din sensul Sibiu – Pitești (firul Daniela) şi 883 metri de tunel pe firul intrării în tunel – sensul Pitești-Sibiu (firul Alina);
la construcția celor două fire se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile;
la firul Daniela au fost executați 537 metri din radier și 262 metri din fundatie;
la firul Alina au fost executați 610 metri din radier și 310 metri din fundatie.
sunt prezenți pe șantier cca 640 muncitori și 213 utilaje;
După ce se vor finaliza lucrările, tunelul rutier va avea denumirea oficială „Tunel Curtea de Argeș”, potrivit lui Scrioșteanu.
Când vom circula pe A1, în primul tunel forat de autostradă?
La finalul anului viitor se va putea circula neîntrerupt pe Autostrada Sibiu – Pitești (A1) de la Pitești până la Tigveni, după ce va fi dată în trafic și secțiunea 4, în avans față de termenul contractual din 2027, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Astfel, conform contractului, lucrările trebuie finalizate în 2027.
Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș
Antreprenor: PORR Construct SRL;
Lungime: 9,86 km.;
Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție);
Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
Termen contractual deschidere: 2027.