Serviciile publice din Cluj au început procesul de digitalizare, potrivit arhitectului șef al județului, Claudiu Salanță, citat de publicației locale Ziua de Cluj.
Printre beneficiile aduse de acest proces se regăsesc transparența sporită și simplificarea proceselor oficiale.
În 2024, peste 1000 de certificate de urbanism vor fi emise exclusiv digital
De asemenea, digitalizarea aduce și libertatea cetățenilor de a alege la ce oră vor să depună cereri. Astfel de documente pot fi depuse inclusiv când instituțiile sunt închise, sau în zilele de sărbătoare legală.
Numărul de certificate emise estimate pentru anul curent reprezentintă peste 60% din totalul certificatelor. Comparativ, în 2022, când a fost lansat Ghișeul unic, doar 13% din certificate erau emise digital. În 2023, cifra a crescut la 36%, iar acum depășește 60%.
Clujenii apreciază eliminarea dosarului cu șină
„Cred că suntem pe drumul cel bun și că soluția implementată chiar aduce o simplificare în viața celor ce interacționează cu noi. Mulțumim celor 3837 utilizatori care s-au înrolat în platforma și ne ajută în acest parcurs de transformare digitală”, a declarat Claudiu Salanță.
„E foarte bun sistemul, ar trebui implementat și la primării. Și ar fi util dacă ar genera și chitanța pentru taxa achitată”, a spus un clujean.