Compania a declarat că a vândut 129,8 milioane de acțiuni primare în tranzacție, în creștere față de cele 118 milioane de acțiuni inițiale planificate când tranzacția a fost lansată.
Acțiunile BYD din Hong Kong s-au deschis marți cu 8%, în conformitate cu reducerea la care a fost vândut acțiunile în tranzacție, în timp ce indicele Hang Seng a scăzut cu 1,5%. BYD a declarat că tranzacția a fost cea mai mare ofertă de continuare a acțiunilor la nivel global în sectorul auto din ultimul deceniu.
Biroul pentru familie Al-Futtaim din Emiratele Arabe Unite a fost un investitor cheie în vânzarea de acțiuni, iar cele două firme plănuiau să formeze un parteneriat strategic, a spus BYD. Nu spunea cât a investit familia.
Majoritatea producătorilor de automobile chinezi s-au gândit la Orientul Mijlociu pentru a-și crește vânzările în străinătate în ultimii ani, dar piața este considerată mică în comparație cu piața internă chineză.
Folosind gama sa competitivă de vehicule alimentate cu baterii la prețuri accesibile, BYD a devenit rapid cel mai mare producător auto din China din 2022.
Peste 90% din vânzările totale ale BYD de 4 milioane de mașini în 2024 au fost în China, unde a reprezentat mai mult de o treime din vânzările totale de hibrizi electrici puri și plug-in pe cea mai mare piață auto din lume.
BYD a vândut acțiunile la 335,20 USD fiecare, o reducere de 7,8% față de prețul de închidere al acțiunilor de 363,6 USD luni.
Acțiunile au fost comercializate într-un interval de preț de la 333 USD până la 345 USD pe acțiune fiecare în construcția accelerată de carte.
Vânzarea de acțiuni a BYD este cea mai mare de acest fel din Hong Kong din 2021, când Meituan (3690.HK), deschide o nouă filă strânsă cu 6,9 miliarde de dolari, potrivit datelor LSEG.
Acțiunile BYD din Hong Kong au crescut cu 36,38% până acum în acest an, în timp ce acțiunile sale listate la Shenzhen au crescut cu 27,4% pe fondul sentimentului îmbunătățit din sectorul tehnologic.
Compania intenționează să folosească încasările pentru a investi în cercetare și dezvoltare, pentru a extinde afacerile de peste mări, pentru a suplimenta capitalul de lucru și pentru scopuri generale.
Producătorul auto și-a accelerat expansiunea pentru a adăuga unități de producție și angajează mai mulți lucrători, deoarece își propune să vândă între 5 și 6 milioane de mașini în 2025, la egalitate cu General Motors și Stellantis la nivel global. BYD a declarat că avea aproape un milion de angajați la începutul lunii septembrie, mai mult decât Toyota și Volkswagen AG.
BYD a lansat în februarie 21 de modele de mașini electrice și modele hibride plug-in la prețuri de la 9.555 USD pentru a fi echipate cu sistemul său inteligent de conducere God’s Eye pentru a rămâne competitiv acasă.
De asemenea, a intensificat eforturile de export, Brazilia fiind cea mai mare piață de peste mări a sa în 2024. În Europa, producătorul auto a lansat noi modele hibride, deoarece vehiculele sale electrice se confruntă cu un tarif suplimentar de 17% în regiune.
O analiză Citigroup a spus că BYD strânge bani în străinătate în Hong Kong ar permite companiei să-și accelereze planurile de afaceri internaționale.
„BYD are o mulțime de fluxuri de numerar libere și numerar net pe plan intern în China, dar nu este flexibil și costă mult să transmită RMB din China în moneda din afara Chinei”, a scris analistul Citi Jeff Chung într-o notă de cercetare.
Compania este, de asemenea, împiedicată de nevoia de a obține aprobări regulate în timp ce efectuează cheltuieli de capital în străinătate, a spus el.
Goldman Sachs, UBS și CITIC Securities au condus tranzacția BYD.