„Cei de la UMB au avansat foarte bine în sezonul rece și forfota de pe șantier ne arată că vor să scape cât mai repede de acest ciot ca să-și mute echipele pe alte șantiere, probabil pe Autostrada A7. Punctul critic a rămas nodul cu Autostrada A1, acolo unde i-am surprins miercuri lucrând susținut inclusiv la devierea traficului de pe A1 necesară execuției pilei centrale a pasajului DEx12 peste A1”, transmite vineri API.
DEx12 Craiova – Pitești, finalizat integral în două luni?
Reprezentanții Asociației preconizează că până de Paște devierea va fi făcută și, din acel moment, estimează deschiderea ultimei secțiuni din Drumul Expres Craiova – Pitești în două luni. Posibil cu vreo două săptămâni mai devreme, în funcție de cât de tare va accelera constructorul.
„Odată închisă și această verigă lipsă, capitalele Olteniei și Munteniei vor fi unite, în sfârșit, de un drum modern, sigur și rapid”, mai spun cei de la API.
Și, cu o întârziere de peste un an doar pe partea de execuție, grecii de la Aktor ar trebui și ei să dea gata lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud între A1 și DN6, tot cam în aceeași perioadă, adaugă reprezentanții API.
„Cu alte cuvinte, sunt șanse foarte bune ca la începutul lunii iunie 2025 să mergem cap-coadă de la Craiova la Constanța doar pe drum expres veritabil și autostradă”, estimează API.