Diter Schwarz, Fondatorul Lidl, Intră în Domeniul IT
Diter Schwarz, în vârstă de 84 de ani și fondatorul rețelei de magazine Lidl, este unul dintre cei mai bogați oameni din Europa. Conform unei publicații de afaceri, el a acumulat o avere personală de 40 de miliarde de euro și acum își extinde activitatea în domeniul IT, axându-se pe servicii în cloud.
Începând cu un sistem creat pentru uz intern în 2021, proprietarul Lidl Schwarz Group oferă acum servicii de cloud și securitate cibernetică pentru clienți corporativi. Unitatea sa IT, Schwarz Digits, care a devenit un sector operațional independent în 2023, a semnat contracte cu clienți importanți, inclusiv cu cea mai mare companie de software din Germania, SAP, cu clubul de fotbal de succes Bayern Munchen și cu Portul Hamburg. Anul trecut, unitatea a înregistrat vânzări anuale de 1,9 miliarde de euro și are 7.500 de angajați.
Un aspect cheie al serviciilor sale este că toate datele clienților sunt procesate și stocate exclusiv în Germania și Austria, țări care au legi stricte privind confidențialitatea și protecția datelor. Totul a început când Schwarz, o companie privată cu vânzări anuale de 167,2 miliarde de euro, a început să exploreze noi opțiuni de stocare a datelor, dorind să nu depindă de terți.
Dacă nu a existat o opțiune germană, compania și-a dorit să colaboreze cu un furnizor european și să evite stocarea datelor în alte jurisdicții. După ce a concluzionat că niciun furnizor existent nu putea satisface nevoile sale, compania a decis să își dezvolte propriile servicii în cloud. Atunci când Lidl a lansat propriul serviciu de cloud, a descoperit rapid că alte companii germane se confruntau cu aceleași întrebări privind utilizarea celor mai mari servicii de cloud din SUA și China.
Deși Schwarz Digits a devenit un „competitor regional de încredere” pentru marii jucători precum Amazon Web Services (AWS), Google și Microsoft, firma se află încă într-o poziție defavorizată din cauza lipsei unei rețele extinse de parteneri externi care să vândă produse în cloud și să ajute la implementarea și gestionarea serviciilor. De exemplu, Amazon Web Services dispune de o rețea de 130.000 de parteneri în 200 de țări.
Cu toate acestea, pentru companiile regionale care pun accent pe confidențialitate și controlul datelor, Schwarz Digits reprezintă o opțiune atractivă. Anul trecut, Schwarz a decis să investească și în inteligența artificială, achiziționând o participație minoritară în startup-ul german Aleph Alpha, specializat în acest domeniu.
Diter Schwarz folosește această oportunitate pentru a-și atinge obiectivele mai largi în tehnologia în continuă dezvoltare: fundația sa caritabilă colaborează cu statul său natal, Baden-Württemberg, pentru a finanța un campus dedicat inteligenței artificiale în orașul Heilbronn. Campusul are ca scop să devină un „cămin global” pentru inteligența artificială aplicată și colaborează cu Aleph Alpha.