Transformările în domeniul călătoriilor de afaceri post-pandemie
În ultimele luni, managerii au început să călătorească mai rar și să evite deplasările de o zi cu avionul, conform declarațiilor făcute de Susan Noifang, director executiv al Asociației Globale pentru Călătorii de Afaceri (GBTA). Aceasta susține că pandemia a introdus o „nouă normalitate” în peisajul călătoriilor corporative. „Presiunea inflaționistă și alți factori contribuie la faptul că companiile de transport aerian generează profituri mai mari dintr-un număr mai mic de călătorii… însă modalitatea de călătorie s-a schimbat”, a explicat Noifang.
Efectele pandemiei asupra călătoriilor
Noile tendințe sugerează o evitarea a zborurilor de o zi, deoarece conducătorii de firme doresc să minimizeze disconfortul cauzat de modificările frecvente ale programelor de zbor și să răspundă îngrijorărilor legate de mediu, influențate de experiențele trăite în timpul pandemiei COVID-19. „Călătoriile de o zi au dispărut la începutul pandemiei și nu s-au redresat”, a declarat Noifang.
Impactul inflației asupra bugetelor de călătorie
Inflația a determinat managerii să devină mai atenți la cheltuieli, chiar și în condițiile în care au redus numărul călătoriilor. GBTA nu preconizează o revenire la nivelurile de dinainte de pandemie pentru cheltuielile globale de călătorie, care includ costurile de zbor, tren, cazare și alte cheltuieli, cel puțin până în 2027. Conform estimărilor, fără ajustările datorate inflației, cheltuielile globale pentru călătorii ar putea atinge un record de 1.48 trilion de dolari până la sfârșitul anului 2024, în creștere de la 1.34 trilion de dolari în 2023, depășind pentru prima dată valorile de dinainte de pandemie.
Schimbările în preferințele călătorilor de afaceri
Întârzierile și zborurile anulate sunt doar câteva dintre motivele pentru care călătoriile de afaceri au scăzut după pandemie. Un studiu realizat de GBTA în 2023 a arătat că 50% dintre respondenți au declarat că temerile legate de întreruperi sau experiențe neplăcute le-au diminuat dorința de a călători în scop de afaceri. De asemenea, preocupările legate de mediu și sustenabilitate au condus la o reducere a numărului de deplasări, companiile încercând să organizeze mai multe întâlniri în cadrul unor călătorii mai puține, sau să utilizeze avioanele doar pentru distanțe lungi.
Inițiativele companiilor pentru reducerea emisiilor
Mai multe companii, printre care și firme mari precum PwC, Ernst & Young și Marsh McLennan, au anunțat planuri de reducere a emisiilor de carbon prin limitarea zborurilor. Susan Noifang subliniază, de asemenea, că există un aspect uman în această ecuație: „Călătoriile de o zi sunt extrem de obositoare, indiferent de circumstanțe, mai ales datorită orelor matinale și întoarcerilor târzii acasă”.
Perspectivele economice și optimismul liderilor din industrie
Cu toate că sectorul se confruntă cu o situație incertă, Andrew Crowley, președintele diviziei de călătorii globale de la American Express (Amex GBT), rămâne optimist. El recunoaște că prețurile biletelor de avion și ale hotelurilor au crescut semnificativ în ultimii ani, dar se așteaptă ca bugetele famililor să se adapteze. Multe corporații multinaționale au comunicat că intenționează să își crească cheltuielile pentru călătorii, în timp ce micile și medii afaceri ar putea resimți efectele nesiguranței economice.