Creșterea volumului de marfă gestionat de porturile turcești
În primele șapte luni ale acestui an, porturile din Turcia au gestionat 313,3 milioane de tone de marfă, înregistrând o creștere de 2,7% față de anul precedent. De asemenea, au fost manipulate 7,9 milioane TEU de containere, ceea ce reprezintă o creștere de 9,5%.
Declarațiile Ministrului Transporturilor și Infrastructurii
Într-o declarație scrisă, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Abdulkadir Uraloğlu, a subliniat că Turcia se numără printre cele mai importante țări maritime ale lumii. El a adăugat că autoritățile continuă să lucreze intens pentru a asigura o cotă mai mare din comerțul maritim pentru țară.
Importanța comerțului maritim pentru economie
Ministrul a evidențiat importanța creșterii volumului de comerț maritim în ceea ce privește economia națională și ocuparea forței de muncă, menționând că se fac investiții necesare pentru a amplifica oportunitățile oferite de mare și pentru a aduce resursele în economie.
Statistici din luna iulie
„Cantitatea de marfă gestionată în porturile noastre în luna iulie a acestui an a fost de 44,8 milioane de tone,” a declarat Uraloğlu. „În perioada ianuarie-iulie 2024, volumul total de marfă gestionat în porturile noastre a atins 313,7 milioane de tone. În luna iulie, cantitatea de marfă transportată din porturile noastre către porturile străine a crescut cu 15% comparativ cu aceeași lună a anului trecut, ajungând la 11,9 milioane de tone. În schimb, cantitatea de marfă provenită din porturile străine către porturile noastre a scăzut cu 9,1% la 20,3 milioane de tone față de aceeași lună a anului anterior. De asemenea, în iulie, traficul internațional de marfă a scăzut cu 1,5% comparativ cu aceeași lună a anului trecut, atingând 32,2 milioane de tone.”
Porturile cu cele mai mari volume de marfă
În luna iulie, facilitățile portuare care funcționează în cadrul autorității regionale a portului Aliağa au gestionat cel mai mare volum de bunuri, cu 7,06 milioane de tone, pe baza autorităților portuare regionale. Uraloğlu a menționat că tipul de marfă care a înregistrat cea mai mare creștere pe baza lunară în aceeași perioadă a fost manipularea minereului de fier și a concentratelor, iar cel mai frecvent tip de marfă transportat de navele din porturile turcești către alte țări a fost cimentul Portland.