RABLA 2025 – Mircea Fechet, ministrul Mediului, a declarat miercuri, la Prima News, că Programul RABLA va avea o singură sesiune ce va dura până în mpomentul în care fondurile se vor epuiza. De asemenea, înscrierea se va face direct de beneficiar şi nu prin dealer, iar achiziționarea unei maşini diesel nu va mai fi disponibilă prin program.
:format(webp):quality(92)/https://www.economica.net/wp-content/uploads/2024/10/masina-chei-68798790-753x420.jpg)
RABLA 2025 – Probabil cea mai importantă modificare este eliminarea finanţării prin Programul Rabla a mașinilor diesel. Mircea Fechet a spus că această măsură ne aliniază la majoritatea ţărilor europene.
„Cred că rămăsesem singura ţară din Uniunea Europeană care încă mai încurajam achiziționarea de maşini diesel,iar în acest context, cu mari aglomerări urbane, maşini extrem de poluante, am decis să fim în rând cu lumea şi să scoatem dieselul. Nici nu s-au supărat producătorii, pentru că mai sunt puţine modele care se mai vând cu motor diesel, mai ales în cazul maşinilor de oraş. Sunt hibrid, plug-in hybrid sauelectrice”, a declarat ministrul Mediului la Prima News.
„Pornim de la 7.000 de lei, asta a fost propunerea mea. De la 7.000 de lei pentru o motocicletă, 10.000-13.000, până la 25.500 pentru un autoturism electric. Până la 5.000 de euro, este aceeaşi valoare pentru un voucher pe care am avut-o şi în anul trecut”, a spus Fechet.
Ministrul a precizat că în această ediţie a Programului RABLA înscrierea se va face direct către persoana fizică sau juridică (beneficiarul), şi nu prin dealer, așa cum se proceda până acum.
Programul va avea o singură sesiune ce va începe, cel mai probabil, în aprilie, sesiune ce va continua până la epuizarea fondurilor, a mai anunţat ministrul Mediului la Prima News.
Tags: masini diesel rablamodificari rabla 2025program rablaprogram rabla 2025rablarabla 2025Rabla dieseltichet rablatichet rabla 2025valoare voucher rabla 2025voucher rablavoucher rabla 2025