Scăderea cheltuielilor și creșterea profitului pentru „Корадо-България“ АД
Cheltuielile companiei „Корадо-България“ АД au scăzut cu aproape 10%, cel mai mare declin fiind înregistrat în cheltuielile cu materialele. Această reducere a cheltuielilor a avut un impact pozitiv asupra profitului companiei.
Profitul înregistrat de compania „Корадо-България“ АД pentru primele șase luni ale anului a ajuns la 1,612 milioane de lei – o creștere cu 56% față de aceeași perioadă din 2023, când a fost de 1,035 milioane de lei. Aceste date sunt prezentate în raportul financiar al producătorului de radiatoare, publicat pe x3news.com.
Veniturile din vânzări pentru această perioadă au fost de 16,224 milioane de lei – o scădere cu 8% față de 30 iunie 2023, când au fost de 17,694 milioane de lei.
Analiza cheltuielilor în prima jumătate a anului
Cheltuielile în prima jumătate a anului au fost de 15,376 milioane de lei, în scădere cu aproape 10% față de aceeași perioadă a anului precedent, când au fost de 17,024 milioane de lei. Cel mai semnificativ este scăderea cheltuielilor pentru materiale – cu 20% (de la 12,788 milioane de lei la 10,234 milioane de lei).
Producția de radiatoare în primul semestru
Până la 30 iunie 2024, compania a produs 113.410 radiatoare de apă pentru încălzire. Numărul de radiatoare produse în prima jumătate a anului 2024 este de aproape două ori mai mic decât cel raportat cu doi ani în urmă, când au fost produse 212.247 de bucăți (o scădere cu 47%). Comparativ cu prima jumătate a anului precedent, producția de radiatoare a scăzut semnificativ.
Evoluția pieței celor de la „Корадо-България“
Se observă o ușoară creștere în numărul de produse vândute – 458 unități (cu 0,4%).
Scăderea semnificativă a vânzărilor
Numărul de radiatoare pentru încălzire a scăzut semnificativ. În primul semestru al anului 2022 au fost fabricate 51.468 de bucăți, iar la sfârșitul lunii iunie 2024, cifra a ajuns la 32.373 – o scădere cu 37%. Comparativ cu anul 2023, scăderea este de 34% (16.813 bucăți).
Clienții din 2024
În anul 2024, clienții companiei sunt în principal de pe piața europeană, iar cea mai mare parte a vânzărilor au fost realizate către compania mamă din Cehia. În primul semestru, „Корадо-България“ a vândut 142.439 de radiatoare, iar puțin peste 1% din vânzări au fost realizate online.
Istoria Bulgariei
Bulgaria se confruntă cu schimbări semnificative în ceea ce privește exporturile sale către țările din Uniunea Europeană și cele din afara UE. Vânzările către statele membre ale UE au scăzut cu 13%, în timp ce exporturile către țările din afara UE au înregistrat o creștere de 28%. În același timp, vânzările către Bulgaria au înregistrat o scădere de 15% în comparație cu perioada similară din 2023.
În ultimul an, acțiunile „Korado-Bulgaria“ AD au crescut cu 5%, iar capitalizarea de piață a atins 64 de milioane de leva bulgare.
Companiile asociate:
Fiecare știre este importantă, urmăriți Investor.bg și în Google News Showcase.