Renault Group a vândut 564.980 vehicule în primul trimestru al anului 2025, în creștere cu 2,9 % față de perioada similară a anului 2024. În Europa, vânzările RG s-au ridicat la 402.413 unități (VP + VU), în creștere cu 2,8 %, în contextul unei piețe în scădere cu -2.0%. Renault Group se situează pe locul 3 în clasamentul vânzărilor VP+ VU la nivel european.
:format(webp):quality(92)/https://www.economica.net/wp-content/uploads/2025/01/dacia-spring-457687987-639x420.jpg)
Vânzările totale ale mărcii Renault în primul trimestru al anului 2025 s-au ridicat la 389.016 unități, în creștere cu 6,5 % față de perioada similară a anului 2024. În Europa, brandul Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 3,8%, până la 246.036 unități, pe o piață în scădere cu -2%.
Pe segmentul de autoturisme, vânzările Renault în Europa au crescut cu 17,7%, în condițiile unei piețe în scădere cu – 0.5 %. Acest rezultat se datorează performanței modelului Renault 5 și a gamei de vehicule hibride, precum și a creşterii continue a vânzărilor modelelor Renault din segmentul C și din cele superioare.
Marca Renault se află pe locul 3 în clasamentul vânzărilor VP + VU la nivel european, susținută de performanțele din:
- Spania (+ 38,4% vs T1 2024)
- Germania (+ 20,9 % vs T1 2024)
- Marea Britanie (+ 9,2 % vs T1 2024).
Dacia a înregistrat vânzări cifrate la 154.378 unități în Europa, în creștere cu 0,6 % față de perioada similară a anului trecut, pe o piață în scădere cu 2%.
Cu 67.616 unități comercializate în primul trimestru, Sandero se menține drept cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de vânzări. Vânzările modelului Duster au crescut cu 11,8 %, la 49.941 unități, asigurându-i poziția de cel mai vândut SUV pe piața de retail din Europa.
Bigster, care ilustrează ofensiva Dacia în segmentul C-SUV, a înregistrat peste 13.000 de comenzi în primul trimestru al anului 2025, înainte chiar ca modelul să fie disponibil în rețea.
La nivel mondial, vânzările totale ale mărcii Dacia au scăzut cu 2%, în special ca urmare a faptului că în Turcia modelul Duster se comercializează de acum sub marca Renault, pentru a susține „International game plan”.
Tags: renault