Istanbul și Perspectivele Pieței de Promoție
După pandemia de COVID-19, marii jucători din industria promoțională din Statele Unite își îndreaptă atenția către piețe alternative, având în vedere Türkiye ca o nouă sursă de aprovizionare. Aceasta este declarația unui reprezentant al sectorului, care subliniază importanța acestui moment pentru economia turcă.
Condițiile Actuale ale Pieței
Ömer Karatemiz, președintele Asociației Industriei de Promoție și Tipar (PROMASIAD), a menționat că sectorul de promoție din Türkiye servește drept bază de aprovizionare pentru Europa, majoritatea exporturilor fiind direcționate către această regiune. Totuși, el a evidențiat că piața americană este adesea percepută cu prejudecăți, din cauza economiilor de scară în exporturi și a distanței geografice.
Evenimente și Oportunități
Participarea organizației la ASI Show Chicago săptămâna trecută a deschis noi oportunități pentru companiile turcești. Karatemiz a afirmat: „Am avut diverse întâlniri cu reprezentanți de marcă ai industriei promoționale din Statele Unite. În cadrul discuțiilor, am observat că partenerii noștri sunt dornici să importe din țara noastră.”
Strategia de Piață
Deși nu au fost prezenți participanți din Europa sau din Extremul Orient la târg, Türkiye a fost reprezentată cu mândrie. „Acordăm o mare importanță acestei participări, pentru a demonstra potențialul sectorului de promoție turcesc,” a adăugat el.
Exporturi și Potențialul Pieței
Karatemiz a subliniat că aproape 60% din exporturile turcești din acest sector sunt destinate țărilor din Uniunea Europeană, în timp ce piața din SUA este de cel puțin șapte ori mai mare decât cea europeană. „Statele Unite nu mai doresc să achiziționeze produse promoționale din China,” a declarat el, subliniind importanța adaptării strategiei de marketing pentru a câștiga cotele de piață necesare.
Viitorul Sectorului Promoțional
„Dacă reușim să ne poziționăm corect în ceea ce privește logistică și servicii locale, să asigurăm investițiile adecvate și să dezvoltăm concepte de produs corespunzătoare, cred că putem obține o cotă de piață mult mai mare în Statele Unite,” a concluzionat Karatemiz, evidențiind oportunitățile promițătoare care se conturează pentru industria turcească de promovare.