Cele mai populare trei modele Buick sunt produse în afara SUA. Envista și Encore GX sunt ambele construite în Coreea de Sud, în timp ce SUV-ul Envision este fabricat în China.
Asta înseamnă că toate trei sunt acum supuse unor tarife rigide care ar putea adăuga mii de dolari la prețurile autocolantelor pe loturile dealerilor din S.U.A.
Modelele Buick fabricate în Coreea de Sud se confruntă cu un tarif de 27,5%, iar Envision din China se confruntă cu o taxă mare de 47,5% cu un tarif auto de 25%, un tarif la fentanil de 20% din China și o taxă auto existentă anterior de 2,5%, potrivit unei analize Barclays.
Este o veste proastă pentru dealerii Buick, care au fost încântați de modelele recente ale mărcii care de ani de zile s-a chinuit să se scuture de un stereotip care s-ar putea să nu se mai aplice.
Analiştii cred că preţurile mai mari ar putea bloca impulsul lui Buick şi chiar ar putea ameninţa supravieţuirea acestuia.
„Cel mai recent val de vehicule Buick este accesibil, sunt de bună calitate, sunt vehicule decente, iar distrugerea acestora cu un dezavantaj de cost ar putea deranja Buick ca entitate activă în SUA”, a declarat Sam Fiorani, vicepreședinte al firmei de cercetare AutoForecast Solutions.
Buick a refuzat să comenteze această poveste.
Tarifele lui Trump îi împing pe directorii auto să-și analizeze portofoliile și să evalueze dacă costurile merită pe termen lung pentru a continua să importe câteva modele fabricate în străinătate. Tarifele, adoptate la începutul acestei luni, au dus deja la unele schimbări.
GM a decis să crească producția de camioane la o fabrică din Indiana și Stellantis, producătorul de camioane Ram și Jeep-uri, a oprit temporar producția la două fabrici din Mexic și Canada.
Într-o notă de marți, 15 aprilie, Barclays a declarat că presupune că producătorii de automobile „nu vor mai vinde vehicule care nu pot fi vândute profitabil”, inclusiv vehicule importate din China și Coreea ca urmare a tarifelor auto.
În special pentru GM, Barclays se așteaptă ca producătorul auto să înceteze importurile din Coreea și China a aproximativ 450.000 de vehicule din cauza tarifelor.
Barclays își reduce câștigurile GM pentru 2025 înainte de estimările de dobânzi și taxe cu 40%, pe baza volumului mai scăzut și a impactului tarifar brut de aproximativ 9,5 miliarde de dolari. Pentru concurentul său Ford Motor, Barclays se așteaptă la o reducere de 60%, cu un impact brut asupra tarifelor de aproximativ 7 miliarde de dolari. Ford își livrează Lincoln Nautilus din China.
Vehiculele accesibile ca Envista și Chevrolet Trax, ambele construite în Coreea de Sud, vor fi afectate cel mai mult de la tarife, deoarece producătorii de automobile le construiesc adesea în afara S.U.A.
Impactul asupra vehiculelor accesibile este o preocupare la nivel de industrie cu prețul mediu de tranzacție al unui vehicul nou în SUA „la nord de 48.000 de dolari”, potrivit firmei de cercetare Cox Automotive, care se așteaptă că tarifele vor determina o creștere cu 10% până la 15% a prețurilor modelelor afectate și o creștere generală de 5% a prețurilor vehiculelor care nu sunt supuse taxelor.
Gama Buick a fost fie înlocuită, fie reîmprospătată în ultimele 20 de luni, ducând la creșterea vânzărilor. Vânzările anuale ale mărcii în 2023 au crescut cu 61% și cu 10% în 2024, conform cifrelor de vânzări ale companiei.
Sosirea în 2023 a lui Envista, un SUV mic cu un preț începând de la 23.800 de dolari, a ridicat marca. Noul stil pentru Envision, un SUV compact care începe de la 36.500 de dolari, a venit anul trecut, amplificându-l și mai mult.
„Envision este cel mai bine vândut în acest moment”, a declarat Jeff Laethem, dealer GMC și Buick din Detroit. „Odată ce i-au pus stilul Envista, atunci a decolat.”
Cota de piață a Buick în SUA a crescut de la 0,8% în 2022 la 1,1% în 2024 și 1,6% în primul trimestru din 2025, potrivit datelor de la Edmunds.com.
Buick are „probabil cel mai puternic impuls pe care l-au avut în ultimele decenii”, a spus Ivan Drury, director de informații la firma de cercetare Edmunds. „Dacă acest impuls încetinește, se blochează sau se oprește, atunci nu înseamnă să bagi un cui în sicriu, dar distrugi cu adevărat un lucru bun, atenuează visul de a readuce ceea ce a fost o placă istorică și importantă în industria auto din SUA.”
Buick avea o aprovizionare sănătoasă pe loturile dealerilor la începutul lunii aprilie, cu 53 de zile, peste media industriei de 47, conform lui Edmunds.
În timp ce războiul comercial global continuă, GM trebuie să ia în considerare și dificultățile cu care se confruntă în China, o piață lider pentru marca Buick. GM și alți producători de automobile străini din China s-au străduit să câștige picioare pe o piață depășită de vehiculele electrice produse pe plan intern.
Vânzările Buick au scăzut în China cu 65% din 2020 până în 2024, potrivit datelor Telemetry, o firmă de consultanță auto din zona Detroit.
Cu tarifele și incertitudinea pieței din China, există un „risc pentru supraviețuirea mărcii”, a declarat Sam Abuelsamid, vicepreședinte pentru informații la Telemetry.