Piesele gigantice, aduse din China cu o navă cargo și vopsite în culorile tricolorului românesc, urmează să fie transportate către Cluj cu ajutorul unor platforme speciale. Frezele care vor fi utilizate pentru forarea galeriilor subterane din Cluj-Napoca au fiecare câte 120 de tone, relatează Napoca News.
Cele mai importante utilaje pentru construcţia metroului din Cluj-Napoca au ajuns în portul Constanța, la bordul navei Tian Qi, sub pavilion chinez.
Cele două „cârtițe”, freze gigantice pentru foraj subteran, au un diametru de 6,35 metri, lungimea de 32 de metri și un preț de circa 15 milioane de dolari fiecare.
Pentru descărcarea pieselor a fost nevoie de o sincronizare perfectă a macaralelor, pentru că unele segmente depășeau cu mult 100 de tone.
Piesele descărcate de pe vapor sunt încărcate și transportate către Cluj. Transportul va dura aproximativ o săptămână și jumătate și vor fi folosite la forare.
Convoiul va fi format din cel puțin 10 camioane de mare tonaj, care vor circula cu cel mult 70 de km/oră. În total, la Cluj vor fi transportate 38 de piese.
Odată ajunse la Cluj-Napoca, asamblarea va dura 3 luni, dar vor avansa apoi cu 10-20 de metri pe zi.
Cu o capacitate de peste 20.000 de pasageri pe oră, metrolul din Cluj ar urma să fie inaugurat până la finalul anului 2032.
Pentru că finanțarea de 300 milioane de euro prin PNRR a fost ratată, suma a fost acoperită pentru moment din fonduri de la guvern, pentru a asigura continuarea lucrărilor până în 2026. Ulterior, autoritățile trebuie să identifice alte surse de finanțare.