Cel mai mare lanț de fast-food din lume navighează în „cele mai dure condiții de piață”, a spus CEO-ul Chris Kempczinski, în timp ce vizitele la restaurante ale clienților cu venituri mici și medii au scăzut cu două cifre față de anul trecut.
Rezultatele reflectă avertismentele operatorilor de restaurante Domino’s Pizza, Chipotle Mexican Grill și Starbucks, conform cărora americanii cheltuie mai puțin pentru a lua masa în afara orașului, deoarece inflația și perspectivele economice sumbre scad încrederea consumatorilor.
Zig-zagurile tarifare ale administrației Trump au înrăutățit presiunile asupra portofelelor clienților și au perturbat afacerile, amenințând să mărească costurile și să răstoarne lanțurile de aprovizionare.
Economia SUA se confruntă cu probleme, cele mai recente date arătând că s-a contractat în primul trimestru din 2025 pentru prima dată în trei ani, crescând șansele unei recesiuni în 2025.
„Consumatorii mai puțin înstăriți sunt cei mai vulnerabili la impactul inflației, iar una dintre primele zone în care vor tăia e să ia masa în oraș”, a spus analistul EMarketer Sky Canaves.
Acțiunile McDonald’s au scăzut cu 2% la începutul ședinței de tranzacționare, după ce au câștigat aproximativ 10% în acest an.
Compania a încercat să stimuleze cererea prin creșterea ofertelor sale de meniu, cum ar fi oferta de masă de 5 dolari, similară cu rivalii săi. Directorii au spus că McDonald’s va oferi masa de cinci dolari pe tot parcursul anului 2025.
Cu toate acestea, vânzările globale au scăzut cu 1%, în timp ce analiștii se așteptau la o creștere de 0,95%. În SUA, cea mai mare piață a McDonald’s, a scăzut cu 3,6%, mai mult decât o scădere de 0,5% estimată de analiști. A fost cea mai mare scădere începând de la pandemia din 2020.
Cu toate acestea, segmentul său de afaceri în care restaurantele sunt operate de parteneri locali, s-a remarcat cu o creștere de 3,5% față de anul trecut, condusă de o redresare a vânzărilor în Orientul Mijlociu și Japonia.
Tendința de scădere în Orientul Mijlociu dă semne de atenuare după boicoturile informale pe scară largă de anul trecut ale lanțurilor de fast-food occidentale din cauza poziției lor percepute pro-Israel în conflictul din Gaza.
Excluzând articolele, McDonald’s a câștigat 2,67 de dolari pe acțiune, cu un cent peste estimările de 2,66 de dolari, conform datelor compilate de Bursa de Valori din Londra.
Sursa foto: Flickr